تفاوت لوله پلی پروپیلن و لوله های پی وی سی در چیست

تفاوت لوله پلی پروپیلن و لوله های پی وی سی در چیست؟

تفاوت های قابل توجهی بین لوله پی وی سی (پلی وینیل کلرید) و پلی پروپیلن (PP) وجود دارد.

پلی وینیل کلرید یا pvc یک ماده بسیار متنوع است و به دلیل تولید ارزان و مقاومت مکانیکی بالا یکی از پرکاربردترین ماده برای ساخت لوله های پلاستیکی است.لوله PVC نسبت به اکثر سایر ترموپلاستیک ها سفت تر و قوی تر است.pvc را می توان در برنامه های مختلف از جمله زهکشی ، آبرسانی و مجرای برقی پیاده سازی کرد.

pvc تحمل درجه حرارت های بالا را ندارد ، در دمای بیش از 140 درجه فارنهایت شکسته می شود و در دمای بیش از 160 درجه ذوب می شود.بنابراین در دماهای بالا می توان از پلی پروپیلن (PP) استفاده کرد.

Pvc بسیار مقاوم در برابر مواد شیمیایی است ، قادر به مقاومت در برابر اسیدها ، نمکها ، پایه ها ، چربی ها و الکل ها است.به همین دلیل ، اغلب در لوله کشی فاضلاب استفاده می شود.پی وی سی را می توان در رنگهای مختلفی تولید کرد ، اما در درجه اول به رنگ روشن ، خاکستری تیره یا آبی روشن دیده می شود.

برای اطلاع از قیمت خط تولید پروفیل upvc با ما ارتباط برقرار کنید.

لوله پی وی سی

لوله های پلی پروپیلن

یکی دیگر از مواد لوله کشی متداول ، پلی پروپیلن (PP) است.لوله پلی پروپیلن تفاوت های زیادی با لوله پی وی سی دارد.این محصول دارای خواص بی نظیری است که استفاده از آن را در ساخت لوله ها برای اهداف مختلف فراهم می کند.تصادفی نیست که سالهاست که لوله های پلی پروپیلن نه تنها در کشور ما بلکه در خارج از کشور نیز در بین مصرف کنندگان تقاضا می شوند.از جمله این خواص هزینه کم ، کیفیت عالی و عدم وجود مشکلات نصب است.

پلی پروپیلن (PP) یک ترموپلاستیک تا حدی کریستالی شبیه به HDPE است ، اما با سختی ، استحکام و سطح سختی بالاتری همراه است. همچنین با مقاومت شیمیایی بسیار خوبی مشخص می شود.از پلی پروپیلن می توان در دماهای بالا استفاده کرد ، در حالی که سایر ترموپلاستیک ها مانند PVC نمی توانند گرما را تحمل کنند.

لوله پلی پروپیلن

PP همچنین مقاومت در برابر سایش خوبی دارد و عایق حرارتی و الکتریکی خوبی است.pp در برابر محلول های آبی اسیدها ، قلیاها و نمک ها و تعداد زیادی حلال آلی مقاوم است.پلی پروپیلن از کلیه پلاستیک ها سبک تر است ، بنابراین لوله های ساخته شده از pp نیز وزن سبکی دارند.

پلی پروپیلن از مقاومت بالایی در برابر خوردگی و شستشوی مواد شیمیایی برخوردار است.از این رو ، این ماده انتخابی برای تولید سیستم های لوله کشی است.همچنین مقاومت خوبی در برابر یخ زدگی دارد ، بنابراین هنگام ساخت لوله با استفاده از پلی پروپیلن ، شرایط آب و هوایی مسئله ای نیست.

لوله های پلی پروپیلن در سیستم های تأمین آب سرد ، می تواند 100 سال و برای سیستم های آب گرم 50 سال دوام بیاورند.

اما pp در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاوم نیست ، بنابراین استفاده از آن در مناطقی که نفوذ اشعه ماوراء بنفش زیاد است ، ارجعیت نخواهد داشت.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از قیمت خط تولید پانل پی وی سی با شماره های درج شده در این سایت تماس حاصل نمایید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *